Filter op:
- Gefilterd op:
- Het jonge kind
- Pers. effectiviteit
- Ouderbetrokkenheid
- 7 Habits (Covey)
- ICT
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
In deze training, speciaal voor schoolleiders in basisonderwjs, leer je de samenwerking met ouders op een unieke wijze te versterken.
Alleen voor scholen die bezig zijn met het The Leader in Me proces.
Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan jedenkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Deze module bouwt voort op modules 1 en 2, maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie.
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
In vier avondbijeenkomsten van ruim anderhalf uur laat je je inspireren om te reflecteren op je eigen professioneel handelen. Aan de hand van erkende en inspirerende literatuur nodigen we je uit om met collega’s in verrijkende dialoog, gedachten en denkbeelden uit te wisselen om daarmee van elkaar te leren. We willen je aanzetten tot denken en tot het doen!
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Praten en luisteren doen we de hele dag. Toch is het niet zo dat iedereen dit ook vanzelfsprekend goed kan. Ruzies, kinderen die niet kunnen uitleggen wat ze niet begrijpen, die niet durven uit te spreken wat ze denken: voorbeelden waaruit blijkt dat effectief kunnen praten en luisteren geen aangeboren vaardigheden zijn. Als kind moet je deze eerst leren door veel te oefenen.
Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
Leerlingen leren werken met de 7 gewoonten van persoonlijk leiderschap: hoe doe je dat in de mentorles, bij projecten en schoolactiviteiten?
Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
Alleen voor scholen die bezig zijn met het The Leader in Me proces.
Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Werken met de 7 gewoonten zorgt voor succesvol leren, kiezen en handelen van leerlingen en studenten. Ze krijgen grip op zichzelf en houvast voor hun verdere ontwikkeling; ze ontwikkelen hun persoonlijk leiderschap. In deze training worden specifieke docenten/leerlingbegeleiders getraind in de 7 gewoonten van Covey.
Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd) in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.
Online training
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey) voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan je denkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leer je deze functies bij jonge kinderen te stimuleren.
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan je denkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Leer verschillende tools kennen en gebruiken!
Meer variatie en motivatie in de les!
Je gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven jou en je team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij jezelf te ontwikkelen.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.
In de training 7 habits voor loopbaanbegeleiders verbind je de 7 Habits (Gewoonten) aan je vaardigheden als loopbaanbegeleider.