Berichten van "Conny van der Groef"
-
Een goed gesprek met je mentorleerling
Het schooljaar is begonnen; een natuurlijk moment voor een (eerste) gesprek met je mentorleerlingen. Ook zullen binnenkort de gesprekken over de eerste resultaten weer gaan starten. Hoe voer je als mentor nu zodanig het gesprek zodat het daadwerkelijk iets oplevert voor de leerling?
-
Hoe de inzet van ontwikkelassessments helpt bij functiedifferentiatie
Gebruikt u ook het sollicitatiegesprek als vorm voor het benoemen van docenten tot een LC- of LD-docent? Vindt u ook dat het beoordelen van docenten op deze manier niet objectief genoeg gebeurt en bovenal dat de kwaliteiten van de docenten niet goed genoeg in kaart worden gebracht? Bent u op zoek naar een andere manier van professionaliseren van docenten? Het assessmenttraject van CPS is de oplossing voor dit probleem.
Lees meer over "Hoe de inzet van ontwikkelassessments helpt bij functiedifferentiatie"
-
Zo werkt Yollen, de tool voor digitale lesobservaties
Yollen is dé online tool voor digitale lesobservaties die collegiale feedback een stuk makkelijker, leuker én gestructureerder maakt. Niet alleen voor het lesbezoek zelf, maar ook voor het gesprek erna. In dit blog en de bijbehorende video leggen we kort uit hoe de tool in zijn werk gaat. Yollen is een webapplicatie wat inhoudt dat de tool via het internet en met een login altijd en overal beschikbaar is.
Lees meer over "Zo werkt Yollen, de tool voor digitale lesobservaties"
-
Recht doen aan ambitie én functiemix - Met ontwikkelassessments naar LC of LD
Hoe zorg je er als team- of schoolleider voor dat een docent met recht naar een hogere functieschaal promoveert? De gangbare manier is het sollicitatiegesprek. Dat het anders kan bewijst Scholengemeenschap CSG Liudger uit Drachten. Samen met CPS organiseerde CSG Liudger gedurende twee jaar ontwikkelassessments voor docenten. En met succes.
Lees meer over "Recht doen aan ambitie én functiemix - Met ontwikkelassessments naar LC of LD "
-
Zeven tips voor een goed gesprek met je mentorleerlingen
Een gesprek met een mentorleerling, het lijkt zo eenvoudig. “Hoe gaat het met je?”, vraag je belangstellend. “Goed hoor” of “Het gaat wel” krijg je als antwoord. Natuurlijk ben je niet voor één gat te vangen en vraag je door: “Hoe vind je het op school? En in je klas?” “Goed hoor.” “En hoe gaat het met je cijfers?” “Ook goed.”
Lees meer over "Zeven tips voor een goed gesprek met je mentorleerlingen"