Programma van Leidinggeven aan leren in het onderwijs

Leidinggeven aan leren in het onderwijs

Programma van Leidinggeven aan leren in het onderwijs

Dag 1, maandag 30 oktober
10:00 - 16:00 Bijeenkomst 2 Door Cor Verbeek
Dag 2, maandag 27 november
10:00 - 16:00 Bijeenkomst 1 Door Cor Verbeek
Dag 3, vrijdag 12 januari
10:00 - 16:00 Bijeenkomst 3 Door Cor Verbeek
Dag 4, dinsdag 6 februari
10:00 - 16:00 Bijeenkomst 4 Door Cor Verbeek
  1. Van 10:00 tot 16:00

    Bijeenkomst 2

    Door Cor Verbeek
    • Professionele dialoog voeren.
    • Gespreid leiderschap: ondersteunen professionele ontwikkeling in verschillende groepen leraren (startende, ervaren, etc.).
    • Gesprekstechnieken ter ondersteuning van lerende houding en cultuur. 
    • Hoe bevorder ik leraren om kritisch te reflecteren op hun eigen handelen?   
    • Hoe voer ik ontwikkelgesprekken met leraren?  
    • Feedback geven en ontvangen.  

    Tussenopdracht 2:

    • het voeren van gesprekken en het vragen om feedback. 
    • aanvullen ontwerpformat.

  2. Van 10:00 tot 16:00

    Bijeenkomst 1

    Door Cor Verbeek
    • De lerende organisatie en de rol van de schoolleider.  
    • Visie op permanente professionalisering binnen de school, visie op leren. 
    • Vormen van leren. 
    • Kenmerken van effectieve professionaliseringsinterventies (formeel en informeel, zie Klaas van Veen). 
    • Architectuur van het leerlandschap, hoe vergroot je de leerpotentie van jouw school? 
    • Verbinden van (strategische) schoolplannen en ambities met professionalisering. 

    Tussenopdracht 1:

    • onderzoek in de eigen praktijk: reflecteer op het leerlandschap van de school. 
    • vullen van het ontwerpformat. 

  3. Van 10:00 tot 16:00

    Bijeenkomst 3

    Door Cor Verbeek
    • Collectief leren stimuleren. 
    • Professionele ruimte.  
    • Een lerende organisatie: zorgen voor het individuele leren, voor teamleren en voor organisatieleren. 
    • De zeven factoren uit het OECD model voor de lerende organisatie. 
    • Teamleren.  
    • Professionele leergemeenschappen, wat zijn het en welke factoren zijn van invloed op het vormen ervan? 

    Tussenopdracht 3:

    • strategisch professionaliseringsplan. 
    • voorbereiden presentatie.

  4. Van 10:00 tot 16:00

    Bijeenkomst 4

    Door Cor Verbeek
    • Casuïstiek.  
    • Presentaties.  

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Heb je vragen?

Zoek in de website