Zelfregulerend leren met executieve functies
Programma van Zelfregulerend leren met executieve functies
Dag 1, maandag 22 januari | |
10:00 - 16:00 | Dag 1 Door Marjolein Gritter |
Dag 2, woensdag 31 januari | |
10:00 - 16:00 | Online leercoachgesprek Door Marjolein Gritter |
Dag 3, vrijdag 1 maart | |
10:00 - 13:00 | Dag 2 Door Marjolein Gritter |
-
De ochtend gaat over zelfregulerend leren en het (her)kennen van executieve functies bij leerlingen:
- ontdek hoe je eigenaarschap bij leerlingen kunt creëren
- leer de belangrijkste drie executieve of zelfregulerende functies kennen die zorgen voor eigenaarschap bij je leerlingen
In de middag gaan we praktisch aan de slag met het maken van een persoonlijk begeleidingsplan voor een leerling om executieve functies te versterken. Je krijgt feedback op het opgestelde begeleidingsplan en na de bijeenkomst voer je de interventies en het begeleidingsplan daadwerkelijk uit in de praktijk.
-
Op deze dag heb je een online leercoachgesprek met je critical friend/peercoach en trainer over je eigen leerdoel en persoonlijk begeleidingsplan. Dit gesprek duurt 45 minuten en vindt plaats op een nader te bepalen tijdstip.
-
Leerlingen laten groeien in executieve functies:
- leer een leerling plannen en zelfsturen op de uitvoering van een leertaak
- leer hoe een leerling zelf weerstand kan bieden tegen afleiding en impulsen en zich kan blijven concentreren
- leer executieve functies in te zetten in een leertaak, les en project