Filter op:
- Gefilterd op:
- Leiderschap
Je wilt leerlingen actiever betrekken bij je les. Maar hoe doe je dat? Hoe 'zet je je leerlingen aan'? Op welke manier zorg je dat ze je lessen niet saai vinden? En hoe oefen je bijvoorbeeld vaardigheden in een klas met dertig leerlingen? Activerende didactiek en ICT-tools helpen om je leerlingen te activeren en motiveren. In deze training leer je welke werkvormen en tools geschikt zijn voor jouw les en jouw doelen. En hoe je dat ontwerpt en organiseert.
Met goede activerende didactiek en inzet van ICT kun je de motivatie van leerlingen enorm vergroten en hun betrokkenheid bij de les versterken. Activerende werkvormen en hulpmiddelen zonder en met ICT maken het ook makkelijker om vaardigheden te oefenen met grotere klassen en om te differentiëren.
Activerende didactiek is wat anders dan trucjes en spelletjes toepassen. Het gaat vooral om de juiste keuzes maken: welke doelen heb je met de les? Welke inhoud hoort daarbij? Welke werkvormen en opdrachten zijn het meest geschikt? En hoe sluit je aan bij de leervoorkeuren van de leerlingen? Activerende didactiek vraagt overzicht over de stof en goede kennis van de groep.
Wat je tijdens de bijeenkomsten leert, pas je daarna toe in je lessen. De volgende bijeenkomst reflecteer je hierop en bespreken we dit. Je vormt maatjes met een andere docent uit de training en voert een lesbezoek uit bij elkaar. Voor je eigen lessen ontwikkel je materialen die je voor feedback naar de trainer kunt sturen en die je presenteert tijdens de laatste bijeenkomst.
In deze training leer je hoe je met kleine ingrepen leerlingen voor de les kunt activeren en motiveren. Je leert:
Docenten van alle vakken uit het voortgezet onderwijs en mbo.
Activerende didactiek
Training Activerende werkvormen en ICT in het talenonderwijs
Training Activerende werkvormen en ICT voor exacte vakken
Training Activerende werkvormen en ICT voor M&M-vakken, bij jou op school
Trainingen om leerlingen te motiveren
AAAA